6 redenen waarom zzp’ers in de zorg voor PIDZ kiezen

Ondernemen in de zorg. De een droomt ervan, de ander werkt liever in loondienst.  Wanneer je aan de slag gaat als zzp’er in de zorg moet je veel dingen zelf regelen. Wel zo fijn dat er servicebureaus zijn die je helpen om aan opdrachten te komen. Benieuwd waarom zzp’ers in de zorg graag samenwerken met PIDZ? In deze blog leggen we het uit.

1. Je vindt gemakkelijker opdrachten

De vrijheid van ondernemen is heerlijk. Maar heel eerlijk: soms is het ook best spannend. Ondernemen betekent ook dat je zelf aan opdrachten moet komen. En dat is soms nog best lastig én kost veel tijd. Een servicebureau zoals PIDZ kan je hierbij goed helpen. In ons elfjarig bestaan hebben meer dan 500 zorginstellingen zich bij ons aangesloten. Zij zetten allemaal regelmatig zorgopdrachten via ons uit. Wanneer je je hebt aangemeld bij PIDZ krijg je toegang tot ons handige mijnPIDZ systeem, waar je zelf bepaalde triggers in kunt stellen zoals: uurtarief, reisafstand etc. Vervolgens zoekt het systeem opdrachten voor je die volledig aansluiten bij je opgegeven voorkeuren

2. Nieuwe deuren openen zich

We merken dat veel zorginstellingen liever niet rechtstreeks met zzp’ers werken. Als servicebureau hebben wij echter een breed netwerk met ingangen bij dit soort organisaties waardoor je alsnog bij die ene zorginstelling aan de slag kunt. 

3. Samen op zoek naar die persoonlijke match

Iedere zorgprofessional is uniek en heeft andere kwaliteiten waarin hij of zij uitblinkt. Als servicebureau in de zorg zetten we je graag in je kracht. Hierbij helpen we je met het vinden van opdrachtgevers waar jij het beste tot je recht komt. Dit doen we bijvoorbeeld door een uitgebreid intakegesprek in het begin waarbij we je persoonlijk leren kennen.

4. Zelf de touwtjes in handen houden

Een van de meest voorkomende redenen waarom zorgprofessionals de overstap maken naar het zzp-schap, is de vrijheid die je ervaart als zzp’er in de zorg. Bij PIDZ snappen we dat en respecteren we dit volledig. Je bepaalt bijvoorbeeld je eigen agenda, uurtarief en waar en hoe je je werk graag doet. Zo blijf jij werken op jouw manier.

5. Groot (kennis)netwerk

Samen sterk. Daar geloven we bij PIDZ in. Daarom organiseren we regelmatig zorg gerelateerde events waarbij de verbinding en het werken in de zorg op jouw manier centraal staan. Zo leer je sneller nieuwe zorgprofessionals en zorginstellingen kennen en blijf je op de hoogte van de actuele wet- & regelgeving. Handig, leuk en je zet je onderneming nog beter op de kaart.

6. Minder administratie, meer tijd voor zorg

Als zzp’er in de zorg werken is geweldig, maar die administratie.. Die is soms wat minder. PIDZ kan je hierbij helpen, waardoor je jouw administratie in een handomdraai geregeld hebt. Fijn, want zo hou jij meer tijd over voor wat je echt belangrijk vindt: de beste zorg verlenen!

Tot zover de belangrijkste redenen waarom zzp’ers in de zorg samenwerken met PIDZ. Meer weten over werken in de zorg als zzp’er? Bekijk dan ook onze pagina voor zzp’ers in de zorg of neem contact op. We vertellen je graag meer.

Vergeet niet om deze post te delen.

Lucia van Dijk | PIDZ
Lucia van Dijk | PIDZ
Lucia is de digitale expert van de organisatie. Ze zorgt ervoor dat PIDZ online goed vindbaar en zichtbaar is. Een fijn te gebruiken website met snel te vinden informatie is daarbij cruciaal. Door haar analyses weet ze wat er speelt bij zorginstellingen en zorgprofessionals en helpt ze mee om prikkelende content te maken die hen verder helpt in het ondernemerschap.

Pauzemomentje?
Ontdek onze nieuwsbrief

Misschien is dit ook wel iets voor jou.

Meer weten over PIDZ Detachering?

Laat hier je gegevens achter en je ontvangt direct onze brochure met meer informatie.