Eén team, diverse taken: PIDZ Haarlem

Lezen en schrijven kunnen Sigrid Boers en eigenaar Peter Ouwerling van PIDZ Haarlem met elkaar. Toch vraagt de vriend van de recruiter/administratief medewerkster zich weleens af: “Hoe zijn jullie toch bij elkaar gekomen?”

Na amper een week komt Sigrid tot de conclusie dat Peter geen recruiter zoekt, maar een administratief medewerker. De eigenaar van PIDZ Haarlem haalt weinig energie uit deze werkzaamheden ook al weet hij dat die erbij horen. Met Sigrid haalt hij een goudhaantje in huis, want al snel pakt zij dit op.

“Ik ging bij Peter op gesprek en hij zei dat de vacante functie nog niet helemaal helder was. Voor mij voelde het als een soort rollercoaster, maar de klik was er direct”, legt de 34-jarige Sigrid uit op het gekoelde kantoor in Haarlem. “Eenmaal begonnen, merkte ik dat de administratieve taken mij goed lagen en nog steeds liggen.”

Dat Peter na een maand op vakantie gaat, blijkt voor Sigrid een goede maar heftige leerschool. “Soms belde ik bijna huilend met PIDZ Eindhoven om dingen te vragen. Je leert het ontzettend snel op die manier, maar altijd even prettig was het zeker niet. Maar na drie weken wist ik wel precies hoe de vork in de steel zat.”

Een half jaar na de eerste werkdag heeft Sigrid haar draai ruimschoots gevonden. “Ik haal heel veel voldoening uit mijn werk. Ik geniet er ontzettend van om deze Titanic varende te houden.” Dat heeft wel een poos geduurd, want er is wat achterstallig onderhoud dat Sigrid eerst moet rechtzetten. Die missie volbrengt ze met succes. “Nu wil ik de structuur behouden en die lijn doortrekken.”

Rechterhand

Niet alleen in de administratieve zaken, ook op het gebied van techniek vormt Sigrid Peters rechterhand. Wanneer er computertechnische vragen zijn, dan schiet zij hem te hulp. “Soms vraag ik mijzelf wel af hoe hij het voor elkaar heeft gekregen”, zegt Sigrid.

Een klein beetje chaotisch en ongestructureerd is Peter wel. Om dat eruit te krijgen,  ondersteunt zij hem. Sigrid attendeert de franchisenemer op de afspraken die in zijn agenda staan of wijst hem erop dat het tijd is om weer de deur uit te gaan voor acquisitiegesprekken.

Zo direct als tegen haar werkgever is, klinkt Sigrid niet aan de telefoon. Integendeel. Opdrachtgevers en zorgprofessionals staat ze vriendelijk te woord. “Peter denkt dat ik ook zo ben tijdens het bellen. Dat is alleen wanneer iets er aan de hand is. Ik maak mij, bijvoorbeeld, oprecht zorgen en voel mij verantwoordelijk als een zzp’er meerdere dubbele diensten in een week tijd heeft.”

Gevoel

Peter heeft haar geleerd om soms wat genuanceerder en minder zwartwit te zijn. “Peter is een gevoelsmens en dat pik ik steeds beter op.” De eigenaar van PIDZ Haarlem fungeert ook het best als hij op het zijn manier kan en mag doen. Met een PowerPoint aankomen bij een potentiële klant is niks voor hem. Op zijn eigen manier weet hij mensen aan zich te binden. “Dat kan hij echt ontzettend goed”, weet Sigrid.

Wat Peter niet heeft daarover beschikt Sigrid en andersom. “We vullen elkaar gewoon perfect aan. Dit is de fijnste werkgever die ik ooit heb gehad.”

7 augustus 2018

Nieuwsbrief

Bedankt voor het inschrijven voor onze nieuwsbrief. Vanaf nu zullen we je op de hoogte houden omtrent het laatste nieuws van PIDZ.