Ellen: PIDZ een schot in de roos

 Als Ellen Spelt (53) ‘franchise’ op Google opzoekt, duurt het niet lang voor ze op PIDZ stuit. Het vernieuwende karakter van het jonge bedrijf spreekt haar direct aan. “Het is heel prettig om zelfstandig te werken onder de vleugels van een franchisegever.” 

Ellen kan zich goed inleven in de zelfstandige zorgprofessional, omdat ze in 2004 zelf als zzp’er begon. En nu nog op regelmatige basis 24-uursdiensten draait. De combinatie van de werkvloer en managen vindt ze heerlijk. “Dat is wat ik het liefste zou doen, maar dat kan ik niet meer vanwege mijn rug.”

Wanneer de thuiszorg, waarvoor Ellen werkt gaat fuseren, zit ze niet bij de pakken neer. Ze gaat op zoek naar een nieuwe uitdaging. Na een zoektocht op het internet komt ze bij PIDZ uit. Bij het eerste gesprek met oprichters Ron en Fass is de klik er vrijwel meteen.

Persoonlijk contact
Wat haar zo aanspreekt aan PIDZ? Persoonlijk met elkaar omgaan. “Bij de meeste zorgbureaus blijf je toch een nummer”, zegt ze. “Terwijl het belang juist ligt in het menselijk en respectvol omgaan met elkaar, de klanten en zzp’ers. Ik vind het normaal dat je de telefoon pakt om aan een zzp’er te vragen hoe het gaat, als diegene langdurig ziek is. Net zoals het normaal is dat je een invaller een bedankje stuurt in de vorm van een kaartje of een bos bloemen.”

Gezellig kletsen
Ellen zit nooit stil. Persoonlijk contact betekent ook 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar zijn. “Ik neem graag de tijd voor dingen die écht moeten”, legt ze uit. “Op lopende zaken anticipeer ik vrij makkelijk, omdat ik weet wat er speelt.”

De hele dag door sturen zzp’ers haar berichtjes. Het gaat over het verloop van diensten of gewoon om gezellig te kletsen. “Misschien moet ik er paal en perk aan gaan stellen”, zegt Ellen, waarna ze in lachen uitbarst. “Maar ik houd daar juist wel van!”

Sinds 1980
Ellen heeft een groot hart voor de zorg, al sinds 1980. Natuurlijk, geld in het laatje is belangrijk. Maar dat is voor haar van minder groot belang dan daadwerkelijk zorg verlenen. “De cliënt staat altijd centraal. Dat kan ik me niet anders meer voorstellen. Franchisenemer zijn van PIDZ is een schot in de roos! Ik zou niet meer terug willen.”

26 januari 2017

Nieuwsbrief

Bedankt voor het inschrijven voor onze nieuwsbrief. Vanaf nu zullen we je op de hoogte houden omtrent het laatste nieuws van PIDZ.