‘Helikopterview is belangrijk’

De stem van George Jager is inmiddels voor veel flexwerkers bekend bij PIDZ. Maar wat doet deze 52-jarige planner nu precies? Maak kennis met hem.

George heeft tien jaar als planner bij de gemeente gewerkt, voordat Fieke van PIDZ Uitzend hem benadert om bij PIDZ aan de slag te gaan. Die nieuwe uitdaging gaat George graag aan en sinds begin april is hij degene die met uiterste precisie de zorgverleners aan de verschillende opdrachtgevers koppelt.

Kun je kort uitleggen wat je bij PIDZ doet?

“Ik verwerk niet alleen de aanvragen van opdrachtgevers die binnen komen, maar beantwoord ook de telefoontjes van flexwerkers of klanten. Mijn primaire taak is om zowel de zorgverlener als de opdrachtgever tevreden te houden en zo de planning te vullen. Daar komen vaak ad hoc-aanvragen tussendoor. Die vormen een extra uitdaging, zeker als de opdracht op korte termijn begint. Het geeft een enorme kick als het je dan lukt.”

Welke eigenschappen komen van pas als planner?

“Het is goed te beschikken over een helikopterview. Je moet overzicht behouden anders raak je het spoor bijster. Ik schrijf ook altijd alles op en wanneer ik iets heb opgelost, streep ik het af. Daarnaast is het belangrijk om secuur en direct te zijn. Daar bedoel ik mee dat je een bevestiging van de opdracht stuurt ter akkoord naar de flexwerker, zodat diegene ook weet dat hij of zij aanwezig dient te zijn. Als je niet direct bent, dus niet zegt waar het op staat, kan er verwarring ontstaan of schep je ijdele hoop bij de opdrachtgever of zorgverlener.”

Hoe ga jij te werk?

“Wanneer ik een aanvraag binnen krijg, dan laat ik het eerst bezinken voordat ik daadwerkelijk actie onderneem. Ik zoek wie er op die dag beschikbaar is. Wanneer niemand kan dan kijk ik op mijn lijstje waarop mijn redders in nood staan. Vaak bel ik diegene op die al vaker op de betreffende afdeling heeft gestaan, want dat heeft de opdrachtgever graag en is voor de zorgverlener ook prettig. Zo houd je niet alleen de flexwerker, maar ook de klant tevreden. Negen van de tien keer nemen ze de opdracht ook aan.”

Die persoonlijke benadering, wordt dat gewaardeerd?

“Je geeft de medewerkers het vertrouwen en dat stellen ze zeer op prijs. Zo toon je respect en een blijk van waardering. En daar draait het toch om, want de zorg is mensenwerk.”

10 augustus 2017

Nieuwsbrief

Bedankt voor het inschrijven voor onze nieuwsbrief. Vanaf nu zullen we je op de hoogte houden omtrent het laatste nieuws van PIDZ.