Nieuw Ode aan de Zorg, ons online magazine dat jou helpt meer geluk in je werk te vinden.

De ervaringen van zzp’ers in de zorg met PIDZ

Ervaringen zzp'ers in de zorg met PIDZ
PIDZ bestaat inmiddels tien jaar. Veel zzp’ers in de zorg hebben sinds de oprichting van PIDZ in 2011 kennis gemaakt of zich op enig moment ingeschreven bij PIDZ. In dit artikel delen we een aantal ervaringen van zzp’ers in de zorg. Zo krijgen zzp’ers die nog nooit van PIDZ hebben gehoord een beter beeld bij wat PIDZ eventueel voor hen kan betekenen.

Inhoudsopgave:

Ervaringen van zzp’ers in de zorg met PIDZ

Met dertien vestigingen in Nederland is PIDZ een landelijke speler op het gebied van bemiddelingsbureaus in de zorg. Ooit begon het op een klein kantoor in Woensel, Eindhoven, waarna PIDZ langzaamaan uitgroeide tot het bedrijf wat het nu is. Chris Snel en Joy Hogg waren er vanaf het begin bij en delen hun ervaringen. “PIDZ heb je echt nodig voor de bemiddeling, want als zzp’er moet je verder echt veel zelf doen. Ik moet wel zeggen dat de lijntjes voorheen korter waren, maar dat gaat ook met groei gepaard. Dus ik begrijp dat wel”, legt Chris uit.

Ook Joy, een van de eerste zzp’ers, vertelt graag over haar ervaringen met PIDZ die ze in de afgelopen jaren heeft gehad. “In de beginjaren kon je letterlijk alles bespreken, was de band erg hecht. Nu is het wat afstandelijker geworden en regel je vooral erg veel zelf. Alles is te verklaren, maar ik vind het jammer dat PIDZ zo groot is geworden.”

Weer terug in de zorg als zzp’er via PIDZ

José van Helden is weer in de zorg teruggekeerd, nadat zij een tijdje was gestopt. Deze keer koos ze ervoor om als zzp’er aan de slag te gaan en nu werkt ze regelmatig via PIDZ. “Ze besteden erg veel aandacht aan de mensen met wie ze in zee gaan. Dat vind ik prettig. De mensen op kantoor bekijken ook wat het beste bij mij past en ook wat niet. Ik voel mij hier erg thuis.”

Nog meer ervaringen van zzp’ers in de zorg

Inge van Boxtel is al jaren zzp’er in de zorg. Het doen van haar administratie en de boekhouding was nooit helemaal haar ding, geeft ze eerlijk toe. Daarom heeft ze besloten om met een boekhouder te nemen. Met een vraag zoals: hoe bepaal ik als zzp’er in de zorg mijn uurtarief? kan ze dan weer bij PIDZ terecht. Die manier van informatie inwinnen, is haar uitstekend bevallen, zegt ze. “De recruiter vertelde mij dat ik met mijn ervaring en expertise echt wel iets meer mocht vragen. Uiteindelijk bleek mijn nieuwe uurtarief voor heel veel zorginstellingen geen probleem te zijn.”

Robbin Metz, een PIDZ’er die zich in de zomer van 2021 heeft ingeschreven was erg te spreken over de mensen van PIDZ Den Haag. “Erg vriendelijke mensen met een luisterend oor”, schreef deze zzp’er in de zorg in een review op Google.

Annemie Meesen, een andere zzp’er in de zorg schrijft over PIDZ Nijmegen: “Ik kom regelmatig langs om even bij te praten.” Er is dus ook ruimte voor gezelligheid en om eventueel te sparren als jij als zzp’er ergens tegenaan loopt.

Veel zzp’ers in de zorg vinden PIDZ streng: hoe zit dit?

Op social media lees je vaak dat PIDZ nogal streng is. Waardoor komt dit? Het antwoord is simpel: het inschrijfproces neemt PIDZ erg serieus.  Zo is een van de toelatingseisen dat je als zzp’er in de zorg minimaal twee jaar werkervaring hebt. Dat draagt bij aan de kwaliteit van de zorg. Veel (startende) zzp’ers vinden dit een te hoge eis. Algemeen directeur Hetty van Dommelen legt in een van haar maandelijkse columns uit waarom PIDZ het inschrijfproces zo serieus neemt.

“Voor ons blijft het dubbel om hierover te blijven praten en te schrijven, als niet iedereen hetzelfde nastreeft. Ik denk niet dat we té streng zijn. We doen een belofte aan de zorginstellingen – en ook aan alle ingeschreven zzp’ers. Die belofte is dat er gekwalificeerde zorgprofessionals komen met de juiste houding en goed gedrag. Hier kijkt PIDZ ook goed naar; kom jij je afspraken na en voeg jij de daad bij het woord? Dan gaan we graag een samenwerking met je aan”, schrijft ze.

Bovengenoemde is ook een belangrijke reden waarom PIDZ intakegesprekken met zzp’ers in de zorg altijd fysiek laat plaatsvinden, benadrukt Hetty. “Wij willen ruiken, horen, voelen en proeven hoe iemand in elkaar steekt. Dat gaat lastig als iemand zich enkel digitaal via een beeldscherm wil inschrijven.”

Zzp’er in zorg vindt via PIDZ weer plezier in zijn werk

Veel zzp’ers die zich bij PIDZ hebben aangesloten, hebben weer plezier in hun werk. Zo schrijft iemand op de LinkedIn-pagina van PIDZ: “Ik ben bijna twee jaar zzp’er en inderdaad: je krijgt meer liefde voor het vak. Je kunt dat ook beter overdragen. Het is zo mooi en fijn om op deze manier zorg te verlenen en ik werk al 43 jaar in de zorg.”

Een andere zzp’er: “Ik zeg altijd dat ik in drie jaar als zzp’er meer heb geleerd en gezien dan in tien jaar loondienst. Ik ben weer van mijn werk en dit prachtige vak gaan houden. Elke dag ga ik met plezier naar mijn werk.”

Denk jij op basis van deze ervaringen er ook over na om jezelf als zzp’er in de zorg in te schrijven bij PIDZ? Dat kan via ons inschrijfformulier.

 

Vergeet niet om deze post te delen.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Aan de slag als zzp'er in de zorg via PIDZ

Wij zijn altijd op zoek naar vakbekwame zorgprofessionals zoals jij: mensen met kennis van zaken en hart voor de zorg.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Meer weten over PIDZ Detachering?

Laat hier je gegevens achter en je ontvangt direct onze brochure met meer informatie.