Waar kunnen we je bij helpen?

Over PIDZ

We zijn in heel Nederland actief. Met 13 vestigingen is PIDZ altijd vlalkbij. Bekijk hier onze vestigingen.

Bij PIDZ kun je terecht voor opdrachten op zzp- of detacheringsbasis. We hebben onder andere (incidentele en periodieke) opdrachten voor helpenden (+), verzorgenden (IG), verpleegkundigen, gespecialiseerd verpleegkundigen en begeleiders. Onze opdrachtgevers zijn voornamelijk verpleeg- en verzorgingshuizen, ziekenhuizen, GGZ en de thuis- en gehandicaptenzorg.

Allereerst kun je via ons online mijnPIDZ-systeem reageren op opdrachten van zorginstellingen. Ook neemt ons systeem een deel van het papierwerk uit handen door bijvoorbeeld een geautomatiseerde urenregistratie en facturatie. Daarnaast hebben we een netwerk van partners opgebouwd die je kunt inschakelen voor diverse diensten, zoals opleidingen, verzekeringen, administratie, voorfinanciering en kennis rond wet- en regelgeving.

Je kunt ons tijdens kantooruren bellen en mailen. Daarnaast kun je ons als zorgprofessional of zorginstelling buiten kantooruren vanaf 7.00 uur en tot 23.00 uur bereiken in noodgevallen. Ons online PIDZ-systeem is 24/7 beschikbaar én up-to-date voor spoedaanvragen. Meer weten? Hier kun je contact opnemen met een van onze vestigingen.

Kwaliteit vinden wij heel belangrijk. Daarom hanteren wij een uitgebreid intakeproces waarin wij alle zzp’ers eerst persoonlijk ontmoeten voordat zij ingeschreven worden. Ook vragen we minimaal twee jaar relevante werkervaring na het behalen van het zorgdiploma. Zo weten we dat de zzp’ers in mijnPIDZ gekwalificeerd, ervaren en gemotiveerd zijn om de opdrachten van zorginstellingen uitstekend uit te voeren. Daarnaast bestaat ook een kwaliteitscommissie, die continu bezig is om de kwaliteit van dienstverlening te verbeteren. En we hebben een meldpunt waarop zorgprofessionals meldingen van misstanden in de zorg door kunnen geven aan ons.

Ja dat kan. We hebben namelijk een groot aanbod aan bijscholingen voor verschillende doelgroepen en kwalificatieniveaus. Via de PIDZ Academie in het mijnPIDZ vind je een overzicht van alle bijscholingen en de kosten. Ook kun je je er direct inschrijven.

Als zzp’er betaal je slechts een vaste maandelijkse bijdrage van € 34,71 inclusief btw aan Smiling Gents (de ontwikkelaar van mijnPIDZ) voor het gebruik van de PIDZ software. Dit bedrag wordt enkel gefactureerd wanneer je in de betreffende maand minimaal één opdracht via ons systeem hebt aangenomen. Is dit niet het geval? Dan betaal je die maand ook niet voor het gebruik van het systeem. Wij berekenen géén fee waarin je een percentage van je omzet moet afstaan.

Allereerst heb je 24/7 toegang tot mijnPIDZ en de opdrachten bij zorginstellingen die voor jou geselecteerd zijn. Ook neemt dit systeem je papierwerk uit handen en houd je tijd over voor andere zaken. Zo wordt de overeenkomst van opdracht automatisch voor je aangemaakt, kun je je urenregistratie eenvoudig bijhouden en kun je na afloop van een opdracht een factuur vanuit ons systeem sturen. Dit kan vanaf elke laptop of computer, maar ook via onze PIDZ app. Daarnaast houden we je op de hoogte op het gebied van (veranderende) wetgeving en ondernemerschap in de zorg. We passen bijvoorbeeld de overeenkomst van opdracht regelmatig aan, aan de hand van de laatste inzichten uit ontwikkelingen rond de wet DBA en webmodule.

Zorg moet niet om winst draaien, maar juist om het creëren van waarde. Zo verbinden we de zorg weer met de mensen die erin werken. En als het aan ons ligt, wordt de Nederlandse zorgverlener elk jaar gelukkiger in zijn werk. Concreet houdt dit in dat wij een groot deel van de inkomsten besteden aan het verbeteren van onze diensten. Bijvoorbeeld aan manieren waarop we de kwaliteit van de zorg kunnen verhogen, ons systeem kunnen verbeteren en innovaties waarmee we kunnen bijdragen aan het toekomstbestendig maken van de zorg.

Aanmelden

Hier kun je je aanmelden bij PIDZ. Vul je gegevens in, kies een locatie en klik op verzenden. Je formulier wordt direct naar de vestiging van je keuze gestuurd. Zodra het formulier binnen is, nemen we zo snel mogelijk contact met je op. Wil je als zzp’er via PIDZ aan de slag? Dan vragen wij van jou dat je in het bezit bent van relevante diploma’s en minimaal twee jaar relevante werkervaring.

Om als zzp’er aan de slag te kunnen heb je de volgende documenten nodig:

  • Een actueel Curriculum Vitae (CV)
  • Een geldig paspoort of geldige identiteitskaart
  • Een uittreksel of bericht van registratie van je inschrijving bij de Kamer van Koophandel (KvK)
  • De verzekeringspolis van je bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering en een betalingsbewijs van de premie
  • Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) die niet ouder is dan twee jaar
  • Al je behaalde diploma’s en certificaten in de zorg
  • Twee referenties of getuigschriften
  • Een lidmaatschap klachtenregeling

Je kunt bij PIDZ met een buitenlands diploma werken. Je moet deze wel eerst in Nederland laten waarderen of erkennen. Je dient namelijk wel aan de kwaliteitseisen van de Nederlandse overheid te voldoen. Op de site van de rijksoverheid kun je hier meer informatie over vinden.

Om je in te kunnen schrijven bij PIDZ heb je een diploma nodig. Wij adviseren je om een vervangend document aan te vragen. Dit kun je doen via www.duo.nl.

mijnPIDZ®

Je kunt reageren op opdrachten via mijnPIDZ. Wanneer opdrachten beschikbaar zijn, ontvang je hiervan een e-mail en/of pushmelding in de app. Vanuit deze e-mail en pushmelding kun je de opdrachtomschrijving bekijken en de opdracht accepteren.

In mijnPIDZ heb je een persoonlijk profiel waarin je aangeeft in welke functies je kunt werken, welke ervaring je hebt en of je nog aanvullende certificaten hebt die van belang zijn – denk bijvoorbeeld aan EHBO. Ook vul je je uurtarief in en je maximale reisafstand. Vervolgens kun je heel eenvoudig jouw beschikbaarheid opgeven. Opdrachtgevers weten zo wanneer je beschikbaar bent en kunnen je vervolgens uitnodigen voor een opdracht of direct inplannen. Wanneer er een opdracht beschikbaar is die past bij jouw profiel, dan ontvang je hiervan een mail en/of pushmelding in onze app.

Als je je inloggegevens bent vergeten, ga dan naar de inlogpagina van PIDZ. Klik daar op ‘wachtwoord vergeten’ en vul je e-mailadres in. Je krijgt dan een e-mail toegestuurd met een nieuw wachtwoord / met een link waarmee je een nieuw wachtwoord in kunt stellen.

Facturen worden automatisch voor je klaargezet in het PIDZ systeem. Je hoeft deze alleen nog te controleren, te voorzien van jouw factuurnummer en te versturen naar je opdrachtgever.

Je kunt deze wijziging zelf verwerken in mijnPIDZ door in je urenregistratie van de betreffende opdracht min- en plusuren toe te voegen.

Neem hiervoor contact op met de zorginstelling waarvoor je zou gaan werken. Wanneer wij een schriftelijke bevestiging ontvangen vanuit de opdrachtgever, kunnen wij de opdracht voor je verwijderen. 

De recruiters op de vestiging waar jij bent ingeschreven krijgen een melding zodra je nieuwe bestanden hebt geüpload. Zij controleren deze zo snel mogelijk. Indien ze geaccordeerd worden, wordt je account automatisch weer actief.

Corona

De avondklok houdt in dat je tussen 21.00 en 4.30 uur niet buiten mag zijn. Voor onder andere woon-werkverkeer wordt een uitzondering gemaakt op deze maatregel.

Ga je voor een opdracht de deur uit? Dan moet je als zzp’er twee verklaringen ingevuld meenemen:

• Eigen verklaring avondklok
• Werkgeversverklaring avondklok

De werkgeversverklaring vul je als zzp’er zelf in. Bij ‘Verklaring werkgever’ vul je de contactgegevens van je opdrachtgever in. Onder ‘Informatie werknemer’ zet je je eigen gegevens.

Meer informatie over de avondklok en de formulieren vind je op de website van de Rijksoverheid.

De werkgeversverklaring vul je als zzp’er volledig in. Bij ‘Verklaring werkgever’ vul je de contactgegevens van je opdrachtgever in. Onder ‘Informatie werknemer’ zet je je eigen gegevens. De opdrachtgever hoeft deze niet te ondertekenen. Op de website van de Rijksoverheid staat gemeld dat je dit zelf mag doen als zzp’er.

Deze regeling is o.a. voor zzp’ers die door de coronacrisis in de financiële moeilijkheden zijn gekomen. Kijk op de website van de Rijksoverheid of je in aanmerking komt voor de TOZO.

Mogelijk kom je in aanmerking voor de Besluit bijstandsverlening zelfstandigen (Bbz) regeling, zodat je je onderneming kunnen voortzetten. Kijk op de website van de Rijksoverheid of je hiervoor in aanmerking komt.

Zzp’ers kunnen uitstel van betaling vragen voor de inkomstenbelasting en omzetbelasting (indien van toepassing). Het verzoek moet schriftelijk worden ingediend. Indien het verzoek wordt toegekend wordt de invordering per direct stopgezet en wordt er 3 maanden uitstel verleend. Indien 3 maanden uitstel van betaling te kort is dan kun je ook voor een langere periode uitstel vragen. In dat geval dient er aanvullende informatie te worden aangeleverd (verklaring van een derde deskundige, denk hierbij aan je boekhouder, brancheorganisatie, financieel adviseur). Hierover zal laten door de Belastingdienst aanvullend over worden gecommuniceerd. Het uitgangspunt is om de administratieve lasten van het aanvragen van uitstel van betaling zo beperkt mogelijk te houden.

Let op: pas nadat je aangifte hebt gedaan en een aanslag hebt ontvangen, kan je de Belastingdienst vragen om uitstel van betaling.

Stuur het verzoek om uitstel van betaling naar:
Belastingdienst, Postbus 100, 6400 AC Heerlen.

De Kamer van Koophandel heeft speciaal voor de zelfstandig ondernemers het Corona Loket geopend. Hier kunt je terecht met al je vragen over de impact van het coronavirus op jouw bedrijf. Bijvoorbeeld over financiering of regelingen. Zij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08.30 – 17.00 uur op 0800-2117.

Vaccineren

Een opdrachtgever mag niet vragen of je gevaccineerd bent. Als je hier geen uitspraken over wilt doen dan hoeft dat ook niet. Echter, omdat we leven in een uitzonderlijke tijd van een wereldwijde pandemie en het van cruciaal belang kan zijn voor een opdrachtgever om te weten of je gevaccineerd bent, kan een opdrachtgever ervoor kiezen om je geen opdrachten te geven als je hier geen mededelingen over wilt doen. In de zorg heeft men een vergaande zorgplicht als het gaat om een gezonde werkomgeving. Om risico’s te beperken bij de uitvoering van werkzaamheden kan het zijn dat opdrachtgevers vergaande maatregelen nemen om risico’s terug te dringen. Wees je hier bewust van.

Een vaccinatie tegen het coronavirus is op dit moment niet verplicht gesteld. Op basis van het grondrecht ‘onaantastbaarheid van het lichaam’ en ‘vrijheid van religie en geweten’ kun je niet verplicht worden gesteld om je te laten vaccineren. Er is nog geen wet die een inbreuk op deze grondrechten mogelijk maakt. Hierdoor kan niemand je verplichten je te laten vaccineren.

De opdrachtgever mag in de opdrachtvereisten opnemen wat van belang is voor uitvoering van de opdracht. Het niet hebben van een vaccinatie kan leiden tot functieongeschiktheid om een opdracht uit te voeren. De opdrachtgever en opdrachtnemer zijn twee gelijkwaardige partijen die op grond van vraag en aanbod bij elkaar komen en met elkaar afspreken wat ze willen. Het is een gerechtvaardigde wens van een opdrachtgever. Vanuit PIDZ spelen wij hier echter geen enkele rol in en wordt dit uitsluitend besproken tussen opdrachtnemer en opdrachtgever. Het kan zijn dat een opdrachtgever je vraagt om een bewijs van inenting te laten zien alvorens je wordt toegelaten tot een opdracht. Je bent niet verplicht een vaccinatiebewijs te laten zien, wees je er echter bewust van dat een opdrachtgever de keus dan kan maken je niet toe te laten tot de opdracht.

Indien je wilt aantonen dat je gevaccineerd bent kun je het beste je vaccinatiebewijs uploaden op je eigen website, zodat het zichtbaar is voor opdrachtgevers. Daarnaast kun je via social media kanalen (LinkedIn) kenbaar maken dat je gevaccineerd bent en inzetbaar bent voor zorgtaken. Op deze manier breng je jezelf onder de aandacht van je opdrachtgevers en zet je jezelf op de kaart als ondernemer.

Op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is het verboden om gegevens omtrent gezondheid te verzamelen, vast te leggen, op te vragen of te raadplegen. Een vaccinatie zegt iets over de gezondheid van iemand. Het is daarmee niet enkel een persoonsgegeven, maar ook een gezondheidsgegeven. Gezondheidsgegevens vallen onder bijzondere persoonsgegevens. Het is verboden om bijzondere persoonsgegevens te verwerken, tenzij er een uitzondering uit de wet geldt. Wij mogen derhalve op geen enkele wijze vastleggen of je gevaccineerd bent, omdat hier geen grondslag voor is in de wet.

Op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is het verboden om gegevens omtrent gezondheid te verzamelen, vast te leggen, op te vragen of te raadplegen. Een vaccinatie zegt iets over de gezondheid van iemand. Het is daarmee niet enkel een persoonsgegeven, maar ook een gezondheidsgegeven. Gezondheidsgegevens vallen onder bijzondere persoonsgegevens. Het is verboden om bijzondere persoonsgegevens te verwerken, tenzij er een uitzondering uit de wet geldt. Ook de opdrachtgever mag geen bijzondere persoonsgegevens verwerken en mag daarmee niet vastleggen of je gevaccineerd bent.

Praktische zaken

Je kunt reageren op opdrachten via mijnPIDZ. Wanneer opdrachten beschikbaar zijn, ontvang je hiervan een e-mail en/of pushmelding in de app. Vanuit deze e-mail en pushmelding kun je de opdrachtomschrijving bekijken en de opdracht accepteren.

In mijnPIDZ heb je een persoonlijk profiel waarin je aangeeft in welke functies je kunt werken, welke ervaring je hebt en of je nog aanvullende certificaten hebt die van belang zijn – denk bijvoorbeeld aan EHBO. Ook vul je je uurtarief in en je maximale reisafstand. Vervolgens kun je heel eenvoudig jouw beschikbaarheid opgeven. Opdrachtgevers weten zo wanneer je beschikbaar bent en kunnen je vervolgens uitnodigen voor een opdracht of direct inplannen. Wanneer er een opdracht beschikbaar is die past bij jouw profiel, dan ontvang je hiervan een mail en/of pushmelding in onze app.

Als je je inloggegevens bent vergeten, ga dan naar de inlogpagina van PIDZ. Klik daar op ‘wachtwoord vergeten’ en vul je e-mailadres in. Je krijgt dan een e-mail toegestuurd met een nieuw wachtwoord / met een link waarmee je een nieuw wachtwoord in kunt stellen.

Facturen worden automatisch voor je klaargezet in het PIDZ systeem. Je hoeft deze alleen nog te controleren, te voorzien van jouw factuurnummer en te versturen naar je opdrachtgever.

Je kunt deze wijziging zelf verwerken in mijnPIDZ door in je urenregistratie van de betreffende opdracht min- en plusuren toe te voegen.

Neem hiervoor contact op met de zorginstelling waarvoor je zou gaan werken. Wanneer wij een schriftelijke bevestiging ontvangen vanuit de opdrachtgever, kunnen wij de opdracht voor je verwijderen. 

De recruiters op de vestiging waar jij bent ingeschreven krijgen een melding zodra je nieuwe bestanden hebt geüpload. Zij controleren deze zo snel mogelijk. Indien ze geaccordeerd worden, wordt je account automatisch weer actief.

Meer weten over PIDZ Detachering?

Laat hier je gegevens achter en je ontvangt direct onze brochure met meer informatie.