Werken bij PIDZ.

1. Wij zijn PIDZ

Ken je PIDZ nog niet? Dan stellen we ons graag even aan je voor. Wij zijn dus PIDZ – Professionals In De Zorg. Een netwerk van zorgprofessionals, innovatieve experts in de zorg. Aangenaam!

Wat doen we en waar?

Wij verbinden zelfstandige en gedetacheerde zorgprofessionals met zorginstellingen. En dat doen we niet alleen vanuit ons hoofdkantoor in Eindhoven. Dat doen we ook vanuit onze vestigingen verspreid door heel Nederland. Dit zorgt ervoor dat er inmiddels zo’n 2500 actieve zorgprofessionals via PIDZ werkzaam zijn bij meer dan 300 zorginstellingen.

Trouwens: over ons hoofdkantoor gesproken, daar zijn wij bijzonder trots op. Omdat het een bijzondere locatie is, namelijk het gemeentelijk monument de Pastoor van Arskerk. Daar werken we dag in dag uit met onze ondersteunende afdelingen aan het ontzorgen van de zorgprofessionals, zodat deze kunnen doen wat zij het liefste doen én waar zij het beste in zijn: het zorgen voor mensen.

Ons verhaal

PIDZ komt voort uit het gedachtegoed van eigenaren Ron en Fass. Zij maakten persoonlijk mee hoe de zorg haar menselijke karakter langzaam kwijtraakte. Dat wilden zij veranderen. En dat deden zij door 8 jaar geleden PIDZ op te richten. Want, vonden zij, zorg moet niet alleen om winst draaien, maar juist om het creëren van waarde. En dat doe je door goed voor elkaar te zorgen. Je kunt tenslotte pas goed zorg verlenen aan een ander, als er ook goed voor jou wordt gezorgd.

Als je bij PIDZ komt werken, merk je dat ook terug in onze bedrijfscultuur en werksfeer. We zijn jong en ambitieus, de klant staat bij ons centraal, en we zetten een stapje extra als dat nodig is. Maar dat extra stapje zetten we niet alleen extra voor de klant, dat doen we ook voor onze collega’s. “Iedereen is bij ons gelijk,” zegt Fass regelmatig. Daarom is de organisatiestructuur van PIDZ ook zo plat mogelijk, zijn de communicatielijnen kort, kent iedereen elkaar persoonlijk, hebben we vertrouwen in elkaar, en heerst er een open en ontspannen sfeer.

Ontspanning

Waar gewerkt wordt, moet ook ruimte zijn voor ontspanning en informeel contact tussen collega’s. Daarom worden er bij PIDZ regelmatig leuke activiteiten en (vrijdagmiddag)borrels georganiseerd. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de aftermovie die wij maakten van onze housewarming.

 

2. Sollicitatieprocedure

Stel: je bent overtuigd en je wil graag werken bij PIDZ. Je hebt een vacature gezien die je aanspreekt en je hebt je motivatiebrief en CV naar ons toegestuurd. Wat dan?

  1. Wij bekijken je CV en motivatie en vergelijken deze natuurlijk met die van andere sollicitanten.
  2. Ben jij één van de topkandidaten voor de functie? Dan krijg je een uitnodiging voor een kennismakingsgesprek. Onze HR-adviseur en de manager van de afdeling zijn hierbij aanwezig.
  3. Bij een wederzijdse klik volgt er een tweede gesprek. Dat gesprek is met de afdelingsmanager en een collega van de afdeling.
  4. Ben jij wat ons betreft onze gedroomde nieuwe collega? En zie je het zelf ook zitten? Dan kom je op arbeidsvoorwaardengesprek.
  5. Wanneer we er samen uitkomen, waar we natuurlijk wel van uitgaan, start je een nieuw hoofdstuk in je carrière als PIDZ’er!

 

3. Waarom je wil werken bij PIDZ.

PIDZ is een jong, ambitieus en snel groeiend bedrijf. Dit biedt je alle ruimte om jezelf te ontwikkelen. Als professional in je vakgebied, maar ook als persoon. Jouw inbreng – binnen, maar ook buiten je vakgebied – om PIDZ naar een hoger niveau te brengen wordt gewaardeerd, misschien zelfs wel verwacht. En last but not least: uiteraard ontvang je van ons altijd een marktconform salaris met pensioenregeling.

Dus alles nog even op een rij, met nog een paar laatste extra argumenten: waarom wil je werken bij PIDZ?

  1. Positieve werksfeer.
    Door onze open en ontspannen werksfeer komen onze collega’s elke dag met plezier naar hun werk. We werken samen met elkaar om onze individuele én gezamenlijke doelen te bereiken.
  2. GoodHabitz.
    Met het online trainingsprogramma van GoodHabitz kunnen al onze medewerkers zelf aan de slag met één van de vele e-learningmodules. Of allemaal, dat is aan jou.
  3. Personeelsvereniging.
    Onze personeelsvereniging organiseert meerdere activiteiten per jaar. Om eens op een andere, ontspannen manier contact te hebben met je collega’s.
  4. Bijzonder hoofdkantoor.
    Een kerk. Waarvan het karakter behouden is, maar wel functioneel ingericht is. Dat verwacht je niet als je denkt aan je toekomstige werkplek. Bij PIDZ wel!
  5. Bedrijfskantine in Eindhoven.
    Kom je werken op ons hoofdkantoor? Dan kun je gebruikmaken van de lunchfaciliteiten. Voor als je eens geen zin hebt om ’s ochtends je eigen brood te smeren. En je helpt de jongeren die via Combinatie Jeugdzorg in de keuken staan.
  6. Maatschappelijk verantwoord.
    We geven bij PIDZ ook graag iets terug aan de maatschappij. Bijvoorbeeld via het ‘Met zorg verbonden’ project, waarbij wij één schooljaar lang een glimlach op de gezichten van de kinderen van de PWA-school in Velhoven toveren met bijzondere en leuke activiteiten.
  7. Uitdaging.
    PIDZ is een jonge, dynamische organisatie in een branche die continu in ontwikkeling is. We zijn altijd in beweging, zowel letterlijk als figuurlijk. Je krijgt hierdoor de kans om mee te bouwen aan een prachtig merk!
  8. Vertrouwen en verantwoordelijkheid.
    Twee kernwaarden die bij PIDZ hoog in het vaandel staan. Je krijgt de ruimte om zelf een eigen invulling te geven aan je functie. En ja, fouten maken mag. Als je er maar van leert.
  9. Salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden.
    Want ja, uiteindelijk moet er ook gewoon brood op de plank komen. En als het nodig is voor je functie, kunnen wij zorgen voor een laptop, mobiele telefoon of auto.

Nieuwsbrief

Bedankt voor het inschrijven voor onze nieuwsbrief. Vanaf nu zullen we je op de hoogte houden omtrent het laatste nieuws van PIDZ.